23948sdkhjf

Elgiganten øger omsætningen med 400 mio. kr. og sætter ny rekord

Elgiganten kommer ud med flot resultat i et marked, der samlet set ikke vokser.
Flere kunder – og endnu mere tilfredse kunder. Det er med til at give Elgiganten en vækst på næsten 400 mio. kr. i regnskabsåret 16/17 svarende til en vækst på 7 procent, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Den samlede omsætning i Elgiganten A/S steg med næsten 400 mio. kr. til i alt 5,9 mia. kr. i regnskabsåret 16/17 og resultatet endte på 93 mio. kr.

Samtidig investeres der massivt i fremtiden med nye tiltag, der skal gøre både sortiment og kundeoplevelse endnu bedre.

Det stærke resultat skyldes primært endnu mere tilfredse kunder og øget salg på produktområderne.

- Vi er meget tilfredse med resultatet for regnskabsåret 16/17, hvor vi vokser kraftigt, mens det danske elektronikmarked bakker. Det skyldes i vid udstrækning det langsigtede arbejde, vi har gjort internt med kunden i fokus. Nu begynder vi at høste frugterne i form af et endnu stærkere brand og en kundetilfredshed der aldrig har været højere. Det er et arbejde, vi vil fortsætte, for vi ønsker at være kundernes naturlige førstevalg, når de køber forbrugerelektronik, siger Peder Stedal, administrerende direktør i Elgiganten.

Det flotte resultat skal ikke mindst ses i forhold til et dansk elektronikmarked, der samlet set ikke vokser.

Elgigantens onlinebutik havde også endnu et godt år, hvor især konceptet collect@store er populært.

Over halvdelen af net-kunderne vælger i dag at bestille på nettet og afhente varen i butik.

Investeringen i et nyt stort og moderne kundecenter i Ørestad i København med flere hundrede ansatte har været med til at sende kundetilfredsheden til nye højder. Hjælpen har aldrig været tættere på - og det kan ses på kundetilfredsheden, skriver virksomheden.

Et andet område, der er investeret i, er de nye city-butikker, der moderniseres og ombygges, herunder den store flagskibsbutik på Strøget i København, der har fået et helt nyt butiksdesign, som kunderne har taget godt imod.

Også den digitale del af forretningen er stærkt på agendaen i tæt samspil med de fysiske varehuse.

- Vi ser en meget stærk sammenhæng mellem øget e-handel og salget ude i varehusene. Flere og flere laver research på nettet inden de køber, eller også bestiller de online og henter i varehuset. Den lette tilgængelighed er meget vigtig for kunderne, siger Peder Stedal.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078